Direktlänk till inlägg 25 november 2011

Fredagsmys

Av jeanette - 25 november 2011 17:29

Nu är det slut på veckan, det är dags för fredagsmys! Helgstämningen intar både slott och koja och många är de som bänkat sig framför tv'n för att vänta in Idol. Med lite tur står det även en tacopaj och gôttar till sig i ugnen, helst med extra mycket riven ost på toppen, då är lyckan total! För den yngre generationen (typ min ålder, fast jag ändå inte räknas till denna grupp varför kommer jag till strax) som inte väntar på tacopaj är det kanske uppladdning inför en kväll på stan som gäller. Anledningen till att jag snarare sällar mig till tacopajsgruppen är följande1. Jag håller troligtvis på att åldras i förtid. Ett tydligt tecken på detta är att jag senast häromdagen blev sjukt nöjd när jag tog till det gamla klassiska knepet med filt på bilens framruta för stt undvika frost (tack kära grannar för idén, men lite pensionärsvarning är det ändå, särskilt om man har en kadett från -87!). Ett annat tecken är förstås även att jag är en smula avundsjuk att maken har ett par hush puppies. Hur bra är de inte att hasa runt i ett par såna egentligen, gärna i kombination med vintern 2011 års ultimata hemmaplagg-morgonrocken (den som trodde att årets hemmaplagg var onepiece tror fel, bara så ni vet...)2. Jag är slö och det erkänner jag villigt! Det finns ju få saker som är goare än att slänga sig på divanen efter en tuff arbetsvecka (eller, tuff och tuff, men arbetsvecka iallafall). 3. Jag är ("their-lives-were-filled-with-joy-and-laughter-and-they-lived-happy-ever-after") upptagen och till råga på allt gift vilket onekligen gör att aktivitetsnivån sjunker en smula jämfört med den tid då man var själv och hade ett hem som var cirka 12 m2, då var tanken på att tillbringa en fredagkväll hemma inte sådär jättelockande precis.Tänk då på att detta bara är topp tre på min lista över orsaker till att min mentala ålder snarare närmar sig 55 än 25. Vad jag i detta kan glädja mig åt är att jag fortfarande ser tämligen ung ut. Senast i somras fick jag frågan om jag var 18 på en restaurang i Malmö, så än så länge har föråldringen enbart sträck sig till sinnet och en och annan så kallad skrattrynka kring ögonen. Hur som helst ska vi inte fastna i mina åldersnojor utan tanken var att ge en liten hyllning till fredagen. Faktum är ändå att fredagar är extremt uppskattade för de flesta till skillnad mot måndagarna som ingen tycks gilla (på tal om måndagar och fredagar, hur ofta hör man inte klassikern " tiden går ju så fort, det är ju bara måndagar och fredagar"?). Vare sig du preppar inför utekvällen, nattar småbarn eller väntar på tacopajen i ugnen ärfredag ändå fredag. Och för egen del har jag alla förhoppningar att även denna fredag skall kunna leverera rikligt texmexkryddad livskvalitet...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jeanette - 12 maj 2012 14:26

Eller borde man kanske säga mycket snack och lite hockey såhär i VM-tider? Hur som helst är det lite sån varning för mig för tillfället. Jag planerar så oerhört mycket, men lyckas genomföra så väldigt lite. Lilla latheten verkar ha slagit till och de...

Av jeanette - 8 maj 2012 21:53

Concealer, kaffe och sötsaker. Ja, vissa dagar behöver man lite hjälp på traven och den här veckan har inletts med just sådana dagar. Ni vet då man är evigt tacksam att en concealer verkligen gör jobbet och dämpar tvättbjörnelooken och de mörka ringa...

Av jeanette - 1 maj 2012 08:15

Allt har sin tid och äntligen är det vårtid! Just som man för bara någon vecka sedan började misströsta och tro att man aldrig skulle slippa skrapa bilrutorna på morgonen eller aldrig mer kunna sova med öppet fönster och vakna till de klassiska "utel...

Av jeanette - 4 april 2012 22:30

Jag har aldrig gillat avsked. Det är väl egentligen ingen som gör, men vissa hanterar det bättre än andra. Jag tillhör de "andra" som verkligen ogillar avsked mer än något annat och detta i kombination med att dessutom vara en extremt emotionell pers...

Av jeanette - 26 mars 2012 07:45

Söndagsångest är ett fenomen som jag aldrig riktigt förstått mig på. Söndagen känner jag istället är den enda dag i veckan då man är i fas med saker och ting. På söndagar har man ofta hunnit med de där måstena som man aldrig hinner eller orkar ta tag...

Ovido - Quiz & Flashcards