Alla inlägg den 8 september 2007

Av jeanette - 8 september 2007 14:37

Ingen har någonsin kunnat beskylla mig för att vara ekonomisk, men jag vet sannerligen vikten av goda investeringar. I mitt numera extremt hemtrevliga och ombonade rum finns nämligen en uppsjö av goda investeringar. Bredvid mig står en tekopp av den större modellen ur vilken det ångar av det nykokta teet som sprider sin härligt juliga doft. Själv sitter man ihopkurad bland alla stora kuddar i varma, röda toner och i hörnet tvärsöver rummet står en lampa som förser mig med mysbelysning. Ja, sen kan man ju lite i förbifarten nämna bra, soft musik från de blå (okej då, inte så hemtrevlig färg..) högtalarna i bokhyllan och lite levande ljus på strategiskt utvalda platser i rummet. Man skulle helt enkelt kunna säga att jag i och med dessa investeringar är helt rustad för den annalkande svenska hösten. Den höst som just i denna stund känns väldigt nära. Ute öser regnet ner, åskan går och himlen lyses ibland upp av blixtar. Det är i stunder som denna som hösten uppskattas som bäst. När klockan är 14.37 på eftermiddagen och man dricker te och fortfarande sitter i pyjamas. När man är väl skyddad från regn och rusk inomhus. Det är däremot när det blir dags att gå ut genom ytterdörren för att lämna hemmets trygga härd och konfrontera vädergudarna, med ett (just för tillfället obefintligt) paraply som enda skydd mot stora, kalla regndroppar som man ifrågasätter höstens mysighetsfaktor och drömmer sig bort till fjärran länder där regn är lika sällsynt som solsken varit i Sverige denna sommar. Men, tills det blir dags för en konfrontation med vädergudarna har jag bara en sak att säga från mitt höstrustade rum och det är "vive l’automne!”

Ovido - Quiz & Flashcards