Direktlänk till inlägg 20 juni 2010

störst av allt är kärleken...

Av jeanette - 20 juni 2010 22:03

Ja, nog är det så och jag är knappast ensam om den åsikten, för nu är det sannerligen bröllopstider. För inte så värst många veckor sedan drog bröllopssäsongen igång med dunder och brak då min käre pojkväns storasyster gick ner för altargången med sin egen prins Daniel. Bara några veckor därefter var det dags att pianospela på några bekantas stora dag och nu i går gick ytterligare ett annat för mig viktigt bröllop av stapeln. Och trots att jag är rojalist ända ut i fingerspetsarna är det faktiskt inte Victoria och Daniels bröllop jag syftar på, utan min äldsta och bästa barndomsväns bröllop som jag fick den äran att vara med på. För en ära är just vad det är att få närvara på en sådan högtidsdag. Sen att jag är en av de kanske mest emotionellt lättpåverkade personerna och därför vid alla bröllop oundvikligen sitter med tårar i ögonen och darrande underläpp är någonting man får acceptera. Å andra sidan är jag visserligen inte den enda som drabbas av detta och kanske är det inte så konstigt med tanke på att bröllop ändå är något bland det vackraste. Därför har jag det senaste dygnet varit lätt labil och oerhört lättrörd, för tro inte att det kungliga bröllopet undgick mig trots att jag på lördagen var upptagen med att själv vara bröllopsgäst på annat håll. Nej, det finns ju något så finurligt som SVTplay vilket kan frälsa i många lägen, nämligen när det kommer till uppdateringar kring det kungliga bröllopet (man måste ju kunna hänga med i snacket på jobbet!) 


Andra lägen då webb-tv kan frälsa är exempelvis då den ordinarie TV'n som på stenåldersvis enbart tar del av det digitala marknätet ballar ur (vilket sker onödigt ofta). Nu kanske den uppmärksamme undra om det jag menar allvar med att vi kör tv via marknätet hemma och ja, det är helt fullt och sant. På äkta stenåldersvis kommer ocks den här typen av tv-mottagning med små charmiga inslag av störningar vid dåligt väder som extremt regn eller tunga snöfall (vilket kanske uppskattas av nostalgikern, då det var såhär tv funkade "förr"). Jag skulle kunna acceptera tillfälliga störningar orsakade av extrema skiftningar i väder, men som om det inte vore nog inträffar dessa strörningar även helt oförklarligt även vid till synes harmlösa väderförhållanden som stålande sol och 0 m/s vilket kan vara minst sagt irriterande. Tänk er själva att titta på en viktig match på tv där bild och ljud försvinner med jämna mellanrum. Just ljudet kan man ju gärna vara utan, åtminstone om det är en match som är ackompanjerad av vuvuzelas, men bilden vill man ju ha, annars hade man lika gärna kunnat slå på radion. Därför vet jag en som såhär i VM-tider är smånöjd över att kunna kika på SVTplay, även om fotbollens storlek på den här skärmen skulle kunna jämföras med ett sandkorn, vilket gör det en smula krångligt att hänga med i spelet.


I det stora hela är webb-tv ändå riktigt bra. På så vis kunde jag (om än i efterhand) beundra det kungliga bröllopet och detta såklart med darrande underläpp och tårar i ögonen. För som man säger är kärleken störst allt och är det någonting som får mina känslor i gungning så är det just kärleksmanifestationer, vilket det varit gott om denna bröllopsspäckade helg. Därför kan jag med lite extra värme se fram emot ännu en ny vecka i den inte alls så romantiska bolånevärlden på banken.


 
 
Ingen bild

Lottis

22 juni 2010 22:03

återigen kan man se släktdragen! Men visst var det oerhört rörande... Även jag såg det via SVT-play jag som var tvungen att arbeta denna dag, anser dock inte att det borde vara lagligt att arbeta en dag som denna...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jeanette - 12 maj 2012 14:26

Eller borde man kanske säga mycket snack och lite hockey såhär i VM-tider? Hur som helst är det lite sån varning för mig för tillfället. Jag planerar så oerhört mycket, men lyckas genomföra så väldigt lite. Lilla latheten verkar ha slagit till och de...

Av jeanette - 8 maj 2012 21:53

Concealer, kaffe och sötsaker. Ja, vissa dagar behöver man lite hjälp på traven och den här veckan har inletts med just sådana dagar. Ni vet då man är evigt tacksam att en concealer verkligen gör jobbet och dämpar tvättbjörnelooken och de mörka ringa...

Av jeanette - 1 maj 2012 08:15

Allt har sin tid och äntligen är det vårtid! Just som man för bara någon vecka sedan började misströsta och tro att man aldrig skulle slippa skrapa bilrutorna på morgonen eller aldrig mer kunna sova med öppet fönster och vakna till de klassiska "utel...

Av jeanette - 4 april 2012 22:30

Jag har aldrig gillat avsked. Det är väl egentligen ingen som gör, men vissa hanterar det bättre än andra. Jag tillhör de "andra" som verkligen ogillar avsked mer än något annat och detta i kombination med att dessutom vara en extremt emotionell pers...

Av jeanette - 26 mars 2012 07:45

Söndagsångest är ett fenomen som jag aldrig riktigt förstått mig på. Söndagen känner jag istället är den enda dag i veckan då man är i fas med saker och ting. På söndagar har man ofta hunnit med de där måstena som man aldrig hinner eller orkar ta tag...

Ovido - Quiz & Flashcards