Alla inlägg den 14 juni 2008

Av jeanette - 14 juni 2008 19:53

jag har efter en liten revidering av min blogginlägg med fasa insett att halten av inlägg med så att säga "låg reell substans" är oroväckande hög. Detta oroar mig en aning. Det är så att säga mycket i-landsproblem och lite verkliga bördor som behandlas i mitt skrivande. Nu kan man kanske ställa sig frågan varför detta är någonting jag oroar mig över, eftersom överskottet av i-landsproblem torde tyda på en tämligen behaglig tillvaro. I sanning är det så att jag inte kan klaga över min tillvaro på några vis, men jag inser ändå någonstans att jag antagligen i mångt och mycket kan uppfattas som en bortskämd snorunge som får allt serverat på silverfat. En smula sanning ligger det onekligen i att jag skulle vara bortskämd.


Som det sladdbarn jag ändå är har jag minst sagt haft vad jag behöver. Inte så att klädkontot sponsrats av mor och far och tur är väl det. Hade så varit fallet hade jag antagligen haft ett än mer osunt förhållningssätt till pengaspenderande än vad jag har idag. Nej, snarare har det varit så att mina föräldrar möjliggjort att en mängd av mina drömmar fått upplevas. De har så att säga hjälpt till att investera i mina små projekt som jag får för mig att genomföra med jämna mellanrum. Därför fick jag idag en släng av extrem ödmjukhet och tacksamhet över en mängd saker. Det finns väldigt få saker som man kan ta för givet och man borde egentligen stanna upp lite oftare än man gör och fundera över hur bra man faktiskt har det.


Den här sommaren kommer jag att ha det oerhört bra. Jag kommer bli ompysslad av parenteserna, ha mat och husrum ordnat, jobba på ett givande sommarjobb (till skillnad från min forna hemköpskarriär), hänga med massa fina kinnavänner, pianospela för fullt, roadtrippa till den kungliga hufvudstaden, "liseberga" med örebrovännerna, träna/vila/dricka mindre kaffe och mer grönt te (japp, detta är en del i mitt detoxprogram som om jag känner mig själv rätt inte kommer att vara särskilt länge...). Ja, helt enkelt kommer det att bli en bra sommar och det är jag oerhört tacksam över. Som om inte uppräkningen ovan är tacksägelseämne nog kommer jag i augusti hela två gånger få vara med då vänner gifter sig. Det om något är stort och värt att vara tacksam över...

Ovido - Quiz & Flashcards