Direktlänk till inlägg 9 april 2008

skaffa ett liv...

Av jeanette - 9 april 2008 11:11

Ännu en gång skulle det visa sig att människor lägger alldeles för stor vikt vid saker och ting som händer på Facebook. Liksom under min Facebookfasta då folk genast blev oroliga och trodde att jag avlidit eller råkat ut för någon annan hemskhet då jag inte stod att finna på Facebook, har jag idag överösts med nyfikna frågor. Jag begick nämligen det fatala misstaget att rensa upp i min profile och plocka bort tämligen onödig information. Bland annat tyckte jag det var onödigt att basunera ut mitt singelskap till var och varannan människa som hade vägarna förbi min profil . Jag menar för egen del har jag knappast tänkt använda Facebook som något taffligt medel att hitta mannen i mitt liv, vilket gjorde att jag ansåg att uppgifterna om mitt civilstånd av föga vikt. Visserligen skulle mitt namn kunna vara synonymt med just ordet singel, men det är ju en helt annan sak.  


Nu är det ju som bekant så att Facebook har många fiffiga funktioner som gör att i princip allt man företar sig där även når fram till alla ens vänner. Många har antagligen mötts av orden "Jeanette Magnusson is no longer listed as single" när de loggat in på sitt Facebook-konto idag. Således fick jag inom loppet av cirka 10 minuter från upprensningen av min profil ett antal nyfikna meddelande från bekanta som undrade om jag glömt berätta någonting för dem och vem den lycklige gossen är. Därför gör jag härmed en offentlig förtydling för att lugna alla oroliga själar som annars kommer att ligga sömnlösa och grubbla över denna lilla historia. Det finns  inte någon som vunnit mitt hjärta och fått axla rollen som den sympatiske unge mannen i mitt liv (den platsen är så att säga inte tillsatt än) och att jag är precis lika mycket singel nu som för ett par timmar sedan då jag "städade ur" min Facebookprofil...


Man skulle kunna säga att sensmoralen i det här inlägget torde vara att alla  molokna singelkompisar nödvändigtvis inte behöver tappa allt hopp när ni ser hur era ex inte är "listed as single" då ni själva våndas över att fortfarande ha singelstämpeln i pannan. Kanske är det så att dessa ex, liksom jag enbart rensat upp i sin facebookprofil...


Därför blir dagens låt Don't stop believing med Journey

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jeanette - 12 maj 2012 14:26

Eller borde man kanske säga mycket snack och lite hockey såhär i VM-tider? Hur som helst är det lite sån varning för mig för tillfället. Jag planerar så oerhört mycket, men lyckas genomföra så väldigt lite. Lilla latheten verkar ha slagit till och de...

Av jeanette - 8 maj 2012 21:53

Concealer, kaffe och sötsaker. Ja, vissa dagar behöver man lite hjälp på traven och den här veckan har inletts med just sådana dagar. Ni vet då man är evigt tacksam att en concealer verkligen gör jobbet och dämpar tvättbjörnelooken och de mörka ringa...

Av jeanette - 1 maj 2012 08:15

Allt har sin tid och äntligen är det vårtid! Just som man för bara någon vecka sedan började misströsta och tro att man aldrig skulle slippa skrapa bilrutorna på morgonen eller aldrig mer kunna sova med öppet fönster och vakna till de klassiska "utel...

Av jeanette - 4 april 2012 22:30

Jag har aldrig gillat avsked. Det är väl egentligen ingen som gör, men vissa hanterar det bättre än andra. Jag tillhör de "andra" som verkligen ogillar avsked mer än något annat och detta i kombination med att dessutom vara en extremt emotionell pers...

Av jeanette - 26 mars 2012 07:45

Söndagsångest är ett fenomen som jag aldrig riktigt förstått mig på. Söndagen känner jag istället är den enda dag i veckan då man är i fas med saker och ting. På söndagar har man ofta hunnit med de där måstena som man aldrig hinner eller orkar ta tag...

Ovido - Quiz & Flashcards