Alla inlägg den 21 april 2008

Av jeanette - 21 april 2008 21:03

När jag blir gammal tror jag att jag kommer förvandlas till en riktig kulturtant. Ja ni vet en sån som alltid har färgglada kläder av linnematerial och fyrkantiga glasögon i bågar av röd plast. Ja, det är så att säga däråt det verkar dana. Två hyperkulturella evenemang på en helg vittnar om hur min medelålder kommer att bli. Tillsammans med mina då lika medelålders vänninor kommer jag antagligen att fullkomligt förivra mig i kulturutbud såsom dans och klassisk musik. Det är nämligen just detta jag gjort. Körkonserten i fredags där Mozarts Requiem framfördes följdes på lördagen av en dansföreställning med modern dans.


Nu finns det visserligen värre öden än att förandlas till kulturtant. Jag menar tänk er själva att tillbringa dagarna med att springa på föreställningar och konserter och mingla runt i teaterfoajéer. Man kunde ha det sämre.


Våren tycks ha anlänt och det med besked. Därför tillbringades hela gårdagen i solen och avrundades med grillning. Denna maniska måndag gav dock inte altför många soltillfällen då veckan började med en monsterföreläsning från 10 till 17. Det är dagar som denna som man tycker extremt synd om sig själv. Det är också dagar som denna som man tröstar sig själv genom att planera och beställa den sedvanliga semesterresan till Frankrike. Aningen orutinerat kan tyckas med tanke på att detta just för tillfället kommer att urlaka min redan tämligen ansträngda ekonomi och dessutom ta bort all studiemotivation som någonsin funnits med tanke på att all fokus nu kommer ligga på att fundera över den 1 juni och hur oerhört "sympathique" jag kommer att ha det vid dn franska rivieran!

Ovido - Quiz & Flashcards