Direktlänk till inlägg 29 april 2008

"E d det här dom kallar kärlek?"

Av jeanette - 29 april 2008 18:48

Först och främst känner jag hur nödvändigt det är att ursäkta den "vulgära" stavningen i rubriken, men den passar så fint in till det jag ska skriva.


Jag som numer "blivit med tv" kan nu avnjuta dagens trevligaste mål, nämligen frukosten, till nyhetsmorgon. Imorse blev jag varse om att det idag är lite av en högtidsdag för alla tv-spelare eftersom den nya GTA har sverigepremiär idag. Otippat nog var det någonting i nyhetsinslaget som gjorde mig alldeles varm i hjärtat. Reportern intevjuade nämligen en tjej som strålade av lycka även om hon köat i 14 dagar för att få ett av de första exemplaren av GTA. Underligt nog delger hon att hon själv inte spelar tv-spel. Just efter detta uttalande var min första tanke att det handlade om en person av aningen dubiös natur som helt utan anledning köar i 14 dagar för någonting som inte ens intresserar henne. Men, som den obotliga romantiker jag är fick jag snabbt ändra uppfattning då hon fortsätter att berätta hur det är för hennes pojkväns skull som hon köar. Ja, vad ska man säga? Jag antar att det är vad de kallar kärlek...


Nåväl. Blogginläggen duggar inte tätt nuförtiden. Våren har tagit Örebro med storm (inte bokstavligen, enbart metaforiskt) och grillkvällarna har blivit många. Glassätande i solen och andra vårlika aktiviteter har fyllt dagarna vilket gör att just bloggande inte hamnat överst på prioritetslistan. Varför jag en solig dag som denna då väljer att hamra på tangentbordet kan man ju undra, men eftersom det imorgon är tentadags kände jag ett enormt behov av att fly från studierna och sätta mina vardagsreflexioner på pränt.


Ett besök i Kinna hanns med förra veckan. Detta resulterade i ny, lite mer kortklippt frisyr och nytt sommarjobb. Det senare glädjer mig oerhört då just Hemköp är en arbetsplats jag känner föga för att tillbringa min sommar på. Nej, denna sommaren skall jag tillbringa på ett trevligt landsortsbankkontor (oj, vilket jobbigt ord...) i Överlida. Glädjande är detta också ur den synpunkten att jag på så vis får ännu en ursäkt att investera i fina klädesplagg. Jag menar, inte kan man gå klädd hur som helst om man ska jobba i kassan på bank?


Hur som helst. Den närapå olidliga tentaångesten gör sig påmind nu och jag bör återgå till studierna. Ödesdigert är dock att den nya säsongen av Desperate Housewives drar igång kväll och jag vill absolut inte missa kvalitetstid med hemmafruarna i allmänhet och min favoritperfektionist Bree...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jeanette - 12 maj 2012 14:26

Eller borde man kanske säga mycket snack och lite hockey såhär i VM-tider? Hur som helst är det lite sån varning för mig för tillfället. Jag planerar så oerhört mycket, men lyckas genomföra så väldigt lite. Lilla latheten verkar ha slagit till och de...

Av jeanette - 8 maj 2012 21:53

Concealer, kaffe och sötsaker. Ja, vissa dagar behöver man lite hjälp på traven och den här veckan har inletts med just sådana dagar. Ni vet då man är evigt tacksam att en concealer verkligen gör jobbet och dämpar tvättbjörnelooken och de mörka ringa...

Av jeanette - 1 maj 2012 08:15

Allt har sin tid och äntligen är det vårtid! Just som man för bara någon vecka sedan började misströsta och tro att man aldrig skulle slippa skrapa bilrutorna på morgonen eller aldrig mer kunna sova med öppet fönster och vakna till de klassiska "utel...

Av jeanette - 4 april 2012 22:30

Jag har aldrig gillat avsked. Det är väl egentligen ingen som gör, men vissa hanterar det bättre än andra. Jag tillhör de "andra" som verkligen ogillar avsked mer än något annat och detta i kombination med att dessutom vara en extremt emotionell pers...

Av jeanette - 26 mars 2012 07:45

Söndagsångest är ett fenomen som jag aldrig riktigt förstått mig på. Söndagen känner jag istället är den enda dag i veckan då man är i fas med saker och ting. På söndagar har man ofta hunnit med de där måstena som man aldrig hinner eller orkar ta tag...

Ovido - Quiz & Flashcards