Alla inlägg den 9 december 2007

Av jeanette - 9 december 2007 19:21

Talrikt är vad detta inlägg lär bli. Alla som känner mig vet att jag inte är särskilt talträngd, men jag har aldrig gillat tal. Då menar jag tal som i ekvationer och dylikt. Sådana tal och siffror kan få mig att bli galen, men jag har insett att det ibland kan vara smidigt att uttrycka sig i tal...


147 är så många kronor jag betalade för franska tidningar idag


8 står för att städveckan i korridoren infaller var åttonde vecka och således denna vecka. 


63497561 multiplicerat med 57 är antagligen antalet bakterier som bor i disktrasan i korridorsköket


500 procent ökades kitschfaktorn med på Studentgatan 20 när julpyntet plockades fram till korridorens allrum


0 är det antal julklappar jag hittills köpt


1 är för den enda kära syster jag saknar och längtar efter att träffa i jul


2 stycken är de föräldrar jag också ser fram emot att hänga med i jul


x antal fina vänner (bäst att slänga sig med det matematiska "x" enligt devisen ingen nämnd, ingen glömd) bör boka in många fikastunder på Skrädderiet med mig till juluppehållet i Mark


4,5 kilometer var den promenaden jag gick i eftermiddags


3 är antalet julkort jag idag köpte för att skicka till mina franska familjer.


6 är antalet frimärken jag köpte för att kunna skicka julkorten till mina franska familjer (ja...vad tycker man egentligen om postens portokostnader?)


18 december bär det av till Kinna för "jullov"


500 är antalet PLU-koder jag ska leta fram ur minnet om jag ska juljobba på Hemköp i år igen


3 månader har gått sen jag sist fick spela på ett piano

       

9 är så många dagar det dröjer innan jag kommer hem och faktiskt kan få spela på ett piano igen


2 är antalet gånger jag tappat bort och även återfunnit ett av pärlörhängena jag fick från min franska mamma Karine.


34 stycken foton hänger på väggen sedan jag förra helgen pysslat med min lilla "installation" i rummet


100-tal är de små saker i vardagen som jag varje dag förundras över


3 är det antal garderober jag har i mitt rum


5 är det antal garderober jag faktiskt borde ha i mitt rum för att få plats med alla kläder och för att slippa knö och skrynkla ihop mina plagg då de är nytvättade


9 är det klockslag då myskväll med te och film i korridoren går av stapeln ikväll

Ovido - Quiz & Flashcards