Alla inlägg den 18 december 2007

Av jeanette - 18 december 2007 22:57

Juletid är väl för de flesta också hemvändartid och så är även fallet för mig. Att vara hemma i Markbygden flera veckor i sträck gör mig nästan lite nervös eftersom detta inte skett sedan innan min Spanienséjour, vilket enligt min tideräkning skulle ha tilldragit sig för ett år sedan. Jag som i vanliga fall kan tillskriva mig egenskapen överenergisk (förutom igår då en formsvacka utan dess like infann sig) var idag om möjligt ännu mer uppe i varv. Jag var helt enkelt så uppspelt som vara en som "går på jullov" kan vara. Kanske hade det också att göra med den enorma lättnaden som infann sig när arbetet med rättsutredningen som till synes varit utan ände äntligen var klart. Dock kommer jag att sakna alla trevliga kafferaster (jag är nämligen en ivrig förespråkare av sådana i grupparbetessammanhang...), alla otaliga, osannolika och oerhört roliga sidospår man kommit in på under sena eftermiddagar (okej...inte bara sena eftermiddagar, utan i princip hela dagar) och framförallt det idoga arbete med kartläggning av schtektendenser som med fördel kunnat utföras från första parkett i biblioteket :)

Nåväl, vidare uppdateringar från fröken Magnussons vistelse i småstad kommer inom kort...

Ovido - Quiz & Flashcards