Alla inlägg den 3 februari 2008

Av jeanette - 3 februari 2008 22:00

Tämligen nyss hemkommen sitter jag i ett rum som skulle få min förebild i perfektionism, nämligen Bree Van de Kamp, att gråta. Städning har dessvärre inte prioriterats denna veckan. Vart tiden tagit vägen har ja egentligen ingen aning om, men eftersom det är söndag bör väl veckan som gått summeras i en käck (ja, käck är ju ändå mitt ledord) lista...


veckans...


...dyraste: boken Civilprocessen som kostade mig närapå 800 SEK


 ...onödigaste köp: vita skinnsneakers. Särskilt som de inte kan användas i "slush-puppy-sörjan" utomhus


...tacksägelseämne: nollningen har gått till sitt slut vilket gör att otäcka overaller inte kommer synas i samma utsträckning som tidigare


 ...prestation: VG på rättsutredningen


...tantvarning: Emelie, Alexandra och jag som åkte till Karlstad på utbildning i asylprocess, efterforskning och familjeåterförenande genom Röda Korset


...försök att bli kvitt tantvarningen: "tanttrions" utgång med Kicke i Karlstad på fredag.


...lantisar: I princip alla vi såg på utestället på fredagen. Låt mig säga att frekvensen av rutiga skjortor, räliga tatueringar, killar med bling-bling i öronen, flamesmönstrade persedlar, samt vita tubsockor kombinerat med svarta skor och svarta byxor var alldeles för hög!


...schtek: konferenskänslan på Gustaf Fröding Hotell med helpension som innebar alldeles för mycket middagar (antagligen mer middag än jag sammanlagt ätit sen jag kom tillbaka till Örebro efter jul..), fika och kaffe. Bastubad och tv på egna rummet gjorde även det att jag inser att mitt nya mål i livet skall bli att hitta ett jobb där konferenser är ett vanligt inslag!


...mest lyssnade: Miami- Tough Alliance, Hearts on fire- Cut Copy


...fransman: Molière som jag analyserat sönder och samman för min bokredovisning av L'école des femmes


...mest korkade fråga: "hur kan man ha ett obemannat zoo?" (det handlade visserligen om ett obemannat solarium, vilket fröken magnusson inte uppfattat i förbifarten när hon med grannarna ser de klantiga tjuvarna på Efterlyst som tappade ett gigantiskt akvarium. Håll dock med om att det i förbifarten inte är två helt olika ord!)


...hatobjekt: kårobligatoriet och den inkomna räkningen för kåravgiften, som får Civilprocessen att framstå som en rolig utgift


...kö: 40-minuterskö hos ÖBO för att hämta nycklar (Kristin, you owe me big time!)


...förberedelse: matlådan som redan nu skall plockas upp för att tinas, då jag själv annars lätt blir ett hatobjekt i den långa mikrokö som brukar vara i Prismahuset


...fjäsk: parenteserna som bidrar till min danskurs (tack!)



(Förresten, Lottis... Jag hoppas du uppskattar och känner igen formen på listan. You might remember it from such vacations as "årets bär: Cerbère")

Ovido - Quiz & Flashcards