Alla inlägg den 14 februari 2008

Av jeanette - 14 februari 2008 17:11

Ja, med tanke på att min föda de senaste dagarna till stor del bestått av en osund mängd gelégodis i form av Swedish Fish undrar jag om jag snart själv förvandlas till en geléartad version av mig själv. Även andra gelérelaterade godbitar har det kryllat av idag. Med tanke på att det idag råkat vara dagen som är oerhört uppskattad av alla som är i par och mindre uppskattad av bittercyniska singlar, nämligen alla hjärtans dag, har geléhjärtanen florerat i mängder. Kanske kan det vara en smula jobbigt för alla bittercyniska singlar där ute att en hel dag bli påminda om sin ensamhet, men kanske kunde alla hjärtans dag istället vara dagen då man för en gångs skull lägger den svenska missunnsamheten åt sidan och faktiskt gläds åt alla de som träffat den rätte. Antagligen tycker alla de som helst av allt vill gräva ner sig när då sockersöta par traskar stjärnögda traskar förbi även att såna klyschiga människor som jag borde skjutas på fläcken. För är man bittercynisk uppskattas kommentarer om att glädja sig över andras tur i kärlek föga, men då jag är klyschornas mästarinna förbehåller jag mig en dag som denna att vara just klyschig. Men konflikträdd som jag ju ändå är kommer både den lyckligt förälskade människan och den bittercyniska singeln att bli nöjd över den lilla låtlistan som borde lyssnas på en dag som denna


top 3 för er som någonstans känner en smula kärlek i kroppen:

* I feel fine- The Beatles 

* Til' kingdom comes- Coldplay

* Calleth you, cometh I- The Ark


top 3 för er som räknar er till skaran som är missnöjd med ert civilstånd:

* God give me strength- Kristen Vigard

* Blue and alone- Weeping Willows 

* I'm not in love- 10cc


      * bubblaren får ändå lov att vara Mon coeur, mon amour med Anaïs (inledande frasen "ca dégouline d'amour, c'est beau mais insupportable/det dryper av kärlek, det är vackert men outhärdligt" och refrängen "je hais les couples qui me rappellent que je suis seule/jag avskyr paren som påminner mig om att jag är ensam" skulle kunna vara mantrat för alla er bittercyniker därute)

Ovido - Quiz & Flashcards