Alla inlägg den 18 februari 2008

Av jeanette - 18 februari 2008 20:10

Det finns nog få människor som likt mig älskar att klä upp sig riktigt ordentligt. Jag kan såhär i efterhand säga att studentbalen var en av de mest sympatiska kvällar i mitt liv. Inte för att maten var överdrivet god, inte för att talarna var överdrivet bra (kanske berodde det på deras överdrivna alkoholkonsumtion redan innan kvällen på Valand börjat... vad är det för fel på svenskar som inte kan gå ut utan alkohol egentligen?), inte för att pojkarna var duktiga på att dansa vals trots idog träning på idrottslektionerna och inte heller för att det var förfärligt trist, men alldeles, alldeles underbart. Nej, att det var sympatiskt hade till stor del att göra med hur man fick klä upp sig. Jag har antagligen aldrig varit så stylad som jag var då och eftersom jag uppenbarligen inte växt ifrån flickrumsdrömarna om fina klänningar uppskattades denna afton oerhört. Nuförtiden är det tämligen sällan man piffar till sig på samma sätt, men idag gavs faktiskt en chans att svida om och bli lite mer fancy. Rättegångsspelet som tidigare enbart ingivit ångest då processrätten inte visat sig vara mitt gebit förvandlades igår till det roligaste på hela terminen. Kanske var det mest för att jag på så vis fick en ursäkt att inhandla pennkjol, skjorta och kavaj för att riktigt gå in i min roll som domare, men ändå. Så iklädd denna outfit med pärlor runt halsen och med lagboken i famnen var jag extremt redo att anta min uppgift som domare. Men, säg den glädje som varar. Fancy lär knappast vara ledordet för resten av veckan, med tanke på antalet timmar som jag kommer att tillbringa ostylad i hemmets härd för att knåpa ihop hemtentan till på fredag.

Ovido - Quiz & Flashcards