Alla inlägg den 17 februari 2008

Av jeanette - 17 februari 2008 21:47

nej...rubriken syftar inte på mig själv (även om den mycket väl skulle kunna göra det, jag tycker jag inte gör mycket annat än att försätta mig i pinsamma situationer nuförtiden, men...) utan på ett välbekant fenomen som denna tid på året "förgyller" våra lördagar ett tag framöver. Jag talar naturligtvis om Melodifestivalen som nu har dragit igång på riktigt igen och som man inte på några som helst vis i världen verkar kunna slippa undan. Även om man inte satt klistrad framför tv'n igår lördag möts man av den i mitt tycke aningen dubiösa musiktävlingen även på söndagkvällen då man intar sin kvällsvard och jag kan inte annat än tycka att det är pinsamt tråkigt med Melodifestival nuförtiden. Jag kan till och med säga att det finns vissa tillfällen då jag faktiskt skäms över att vara svensk och det är när låtar som I love Europe (ja, som synes drabbade söndagsreprisen mig även förra veckan...) verkar vara det bästa som musiksverige har att erbjuda. Hade inte programledarprofilerna Kristian Luuk och Björn Gustafsson räddat upp situationen hade jag inte haft någonting alls emot att bli denaturaliserad :)

Ovido - Quiz & Flashcards