Direktlänk till inlägg 26 januari 2008

tillbaka i träsket

Av jeanette - 26 januari 2008 19:49

Jag som tyckte att jag var såå duktig som klarat av att facebookfasta i snart en månad (eller det är nog inte ens så länge...) kan nu erkänna att det i mitt tycke så oerhört uppbyggliga avskaffandet av Facebook nu kommit till sitt slut. Jag trodde att jag skulle vara stark och stå emot strömmen, men ännu en gång skulle det bli bevisat att fröken magnusson gärna följer modets nycker slaviskt. Därför har jag nu igen (efter påtryckningar från många olika håll) hittat min väg tillbaka till Facebook, detta forum utan vilket man tycks vara helt avskärmad från omvärlden. Detta gör att ännu en av mina så högtflygande planer för 2008, som jag uppställt genom otaliga nyårslöften gått i graven. Dettta får mig att inse att mina tappra försök att bli en bättre och klokare människa spolierats redan i januari månad. Hur som helst verkar det som att jag trivs rätt bra som den kanske inte riktigt lika bra och kloka människa jag gärna skulle vilja förvandlas till år 2008 ändå, vilket gör att tillvaron ter sig tämligen ljus.


Igår fick jag helt otippat finbesök från Eskilstuna. Josephine förgyllde fredagkvällen med sin närvaro och förenade sig med oss rättsvetare när det blev dags att avlägga det första besöket för året på Kåren. Kvällen var oerhört sympatisk och till min stora överraskning kommenteras Josephine och jag av en grabb i rutig skjorta som ansåg att våra dagar "säkert fylldes av rödvinsdrickande, elektromusik och kaffe latte", varvid han fortsatte sin analys av oss med att tillägga att latten naturligtvis inte kunde intas på BaraVara eftersom detta skulle vara alldeles för "mainstream" för oss. Nu var väl visserligen inte hans uppfattning helt felaktig eftersom jag, om jag behöver välja en alkoholhaltig dryck faktiskt uppskattar rödvin. Att jag sen mer än gärna lyssnar på elektro var väl även det sant. Men en sak som är säker är att jag föredrar mitt kaffe svart och helt utan mjölk som blaskar till det och allra helst ā l'espagnole där koffeinhalten i en liten kopp espresso motsvarar ett halvt kilo Gevalia. Var denna analys tog sina grunder i har jag ingen aning och jag lär knappast få veta heller.

Intressant är det dock vad folk får för uppfattning om en. Jag har nog aldrig sett mig själv som en alternativ person som skulle välja bort ett kafé för att det skulle vara för banalt och vanligt för mitt tycke. Och en sak är säker, jag är definitivt inte för "alternativ" för att välja bort någonting så "mainstream" som Facebook...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jeanette - 12 maj 2012 14:26

Eller borde man kanske säga mycket snack och lite hockey såhär i VM-tider? Hur som helst är det lite sån varning för mig för tillfället. Jag planerar så oerhört mycket, men lyckas genomföra så väldigt lite. Lilla latheten verkar ha slagit till och de...

Av jeanette - 8 maj 2012 21:53

Concealer, kaffe och sötsaker. Ja, vissa dagar behöver man lite hjälp på traven och den här veckan har inletts med just sådana dagar. Ni vet då man är evigt tacksam att en concealer verkligen gör jobbet och dämpar tvättbjörnelooken och de mörka ringa...

Av jeanette - 1 maj 2012 08:15

Allt har sin tid och äntligen är det vårtid! Just som man för bara någon vecka sedan började misströsta och tro att man aldrig skulle slippa skrapa bilrutorna på morgonen eller aldrig mer kunna sova med öppet fönster och vakna till de klassiska "utel...

Av jeanette - 4 april 2012 22:30

Jag har aldrig gillat avsked. Det är väl egentligen ingen som gör, men vissa hanterar det bättre än andra. Jag tillhör de "andra" som verkligen ogillar avsked mer än något annat och detta i kombination med att dessutom vara en extremt emotionell pers...

Av jeanette - 26 mars 2012 07:45

Söndagsångest är ett fenomen som jag aldrig riktigt förstått mig på. Söndagen känner jag istället är den enda dag i veckan då man är i fas med saker och ting. På söndagar har man ofta hunnit med de där måstena som man aldrig hinner eller orkar ta tag...

Ovido - Quiz & Flashcards