Alla inlägg den 28 mars 2008

Av jeanette - 28 mars 2008 16:54

ja, man kan ju innerligt hoppas att det inte är sant för white trash är knappast snyggt. Likväl var det denna "stylee" som gällde idag för både mig och mina kära vänner. Kanske är det vad som är bäst med tentaskrivning, att helt legitimt få tassa omkring i mjukisbrallor och se ut som sju svåra år och kunna skylla det på just tentan. Jag menar, att jag skulle gå till skolan i mjukisbrallor är ju egentligen totalt otänkbart med tanke på min alldeles för fåfänga sida av mig själv och det skall erkännas att jag lite smått genomick en inre kris innan jag slutligen tog mig till sans och lämnade min boning iklädd gråa mysbrallor imorse.


Tentaskrivning är väl knappast det roligaste man kan ägna sig åt, men eftersom jag är av en positiv natur väljer jag att se de många fördelarna med det. Inte nog med att man helt sonika får se ut som white trash när man skriver tenta, man fårr dessutom äta godis i mängder och ha med sig termos i bästa skogsmullestil (inte för att jag egentligen vet någonting om detta fenomen som kallas skogsmulle eftersom jag, trots min lantishärkomst, av princip håller mig ifrån skog och mark). Turligt nog har min ömma moder även investerat i en pressobryggare vilket gjorde att kaffet som medbringades i termosen var extremt gott. Vad som däremot är mindre angenämt med tentor är den tre veckors långa väntan på resultatet, men alla vet vi ju att tiden går fort när man har roligt och någonting säger mig att de kommande veckorna kommer att rusa förbi...

Ovido - Quiz & Flashcards