Alla inlägg den 10 mars 2008

Av jeanette - 10 mars 2008 10:17

Jag kan ibland försöka intala mig själv att jag gillar att leva ett inrutat liv och hur mycket bätrte allt går när man planerar. Antgligen är det sant att saker och ting antagligen går bättre när man är välorganiserad och planerad, men det är sannerligen inte särskilt roligt. Efter förra veckan som var den mest hektiska på länge kom helgen som ett slags välbehövligt depåstopp och jag är nu tillbaka på banan igen. Vad som ändå präglat helgen har varit spontanitet. Fredagskvällen tillbringades med vänner hos fröken Folkesson med det sedanliga teet och nybakta scones framför ett antal avsnitt av Sex and the city. Lördagen "försvann" så att säga inne i stan där meningen var att ett litet ärende skulle uträttas, men förvandlades till en tvåtimmars lång fikastund, som sedan även på hemmaplan fortsatte med ännu mer fika. Som en avrundning på helgen bjöds det på chokladbollar på studentgatan 12 vilket förvandlades till en sympatisk filmkväll. Enligt mig kan man aldrig få för mycket av filmkvällar och jag ställer mig lite försynt frågan när jag kommer att förvandlas till medelålders? Det verkar nämligen som om jag är alldeles för förtjust i "hemmakvällar" för att få räkna in mig i 20-åringarnas skara, där de flesta ändå förespråkar vilda utgångar.  

Hur som helst var det inte mina tendenser till att agera medelålders som skulle diskuteras utan snarare det faktum att spontanitet är så extrem mycket trevligare än ett inrutat, inplanerat och välstrukturerat leverne. Dock blir det lite svårt med spontanitet under veckorna då varenda kväll är uppbokad och så även dagarna. Därför skall från och med nu helgerna få bli de tillfällen då jag får leva ut min spontana och ostrukturerade sida!

Ovido - Quiz & Flashcards