Alla inlägg den 31 mars 2008

Av jeanette - 31 mars 2008 17:17

Oftast är väl måndagar maniska så till den grad att man helst vill ligga kvar under täcket, men icke idag. Eller visserligen snoozades en dryg timme bort imorse, men det var ändock med lätta steg som jag traskade till skolan. Kanske har det att göra med det sagolikt sympatiska veckoslut jag haft. En helg med mängder av sällskapsspel, shoppingrundor, lunchningar och middagar har gjort de senaste två dagarna till de mest trevliga på länge!


En annan bidragande faktor till mitt sprudlande glada humör skulle kunna vara den sakta, men säkert annalkande våren. För det första har snön i det närmaste helt försvunnit och för första gången på vad som känns extremt länge behövs bägge händernas fingrar för att beräkna gradantalet i luften. Kanske är det bara fånigt av mig att så till den milda grad glädja mig över lite fint väder, särskilt med tanke på att de svenska vädergudarna är allt annat än pålitliga och att det sedan jag började skriva redan har börjat slå regndroppar mot rutan. Men jag lovar, det är inte vilket vanligt tråkigt regn som helst. Jag är nämligen helt säker på att det är vårregn. För nu är det vår. Första glassen har idag inhandlats och ätits utomhus. Kanske kan man kalla det idioti att den 31 mars sitta utomhus och äta glass, men som bekant är min klimatteori den att man kan tvinga fram årstiderna genom både beteende och klädval. Därför var det blåjeans, vit skjorta och marinblå trenchcoat som var klädkoden idag (jag menar alla vet ju att vitt och blått är en extremt vår/sommarfräsch färgkombination!). Således är kontentan att jag genom mitt extremt svennesomriga beteende med glassätandet utomhus och den sailorchica klädkombinationen idag dragit ett stort lass gällande att påkalla våren!


Det hade onekligen passat bra att göra It may be winter outside (but in my heart it's spring) till dagens låt, men eftersom denna låt är en av de sämsta genom tiderna (och dessutom står att finna på mitt hatalbum Absolute Christmas) tänker jag inte sänka mig till denna oerhört låga nivå. Nej istället får dagens låt helt sonika bli Good way of life med Tingsek...

Ovido - Quiz & Flashcards