Direktlänk till inlägg 10 mars 2008

spontanitet

Av jeanette - 10 mars 2008 10:17

Jag kan ibland försöka intala mig själv att jag gillar att leva ett inrutat liv och hur mycket bätrte allt går när man planerar. Antgligen är det sant att saker och ting antagligen går bättre när man är välorganiserad och planerad, men det är sannerligen inte särskilt roligt. Efter förra veckan som var den mest hektiska på länge kom helgen som ett slags välbehövligt depåstopp och jag är nu tillbaka på banan igen. Vad som ändå präglat helgen har varit spontanitet. Fredagskvällen tillbringades med vänner hos fröken Folkesson med det sedanliga teet och nybakta scones framför ett antal avsnitt av Sex and the city. Lördagen "försvann" så att säga inne i stan där meningen var att ett litet ärende skulle uträttas, men förvandlades till en tvåtimmars lång fikastund, som sedan även på hemmaplan fortsatte med ännu mer fika. Som en avrundning på helgen bjöds det på chokladbollar på studentgatan 12 vilket förvandlades till en sympatisk filmkväll. Enligt mig kan man aldrig få för mycket av filmkvällar och jag ställer mig lite försynt frågan när jag kommer att förvandlas till medelålders? Det verkar nämligen som om jag är alldeles för förtjust i "hemmakvällar" för att få räkna in mig i 20-åringarnas skara, där de flesta ändå förespråkar vilda utgångar.  

Hur som helst var det inte mina tendenser till att agera medelålders som skulle diskuteras utan snarare det faktum att spontanitet är så extrem mycket trevligare än ett inrutat, inplanerat och välstrukturerat leverne. Dock blir det lite svårt med spontanitet under veckorna då varenda kväll är uppbokad och så även dagarna. Därför skall från och med nu helgerna få bli de tillfällen då jag får leva ut min spontana och ostrukturerade sida!

 
 
Joy

Joy

16 mars 2008 23:20

Spontana hemmakvällar is the shit! Glöm aldrig det!

http://bibiblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jeanette - 12 maj 2012 14:26

Eller borde man kanske säga mycket snack och lite hockey såhär i VM-tider? Hur som helst är det lite sån varning för mig för tillfället. Jag planerar så oerhört mycket, men lyckas genomföra så väldigt lite. Lilla latheten verkar ha slagit till och de...

Av jeanette - 8 maj 2012 21:53

Concealer, kaffe och sötsaker. Ja, vissa dagar behöver man lite hjälp på traven och den här veckan har inletts med just sådana dagar. Ni vet då man är evigt tacksam att en concealer verkligen gör jobbet och dämpar tvättbjörnelooken och de mörka ringa...

Av jeanette - 1 maj 2012 08:15

Allt har sin tid och äntligen är det vårtid! Just som man för bara någon vecka sedan började misströsta och tro att man aldrig skulle slippa skrapa bilrutorna på morgonen eller aldrig mer kunna sova med öppet fönster och vakna till de klassiska "utel...

Av jeanette - 4 april 2012 22:30

Jag har aldrig gillat avsked. Det är väl egentligen ingen som gör, men vissa hanterar det bättre än andra. Jag tillhör de "andra" som verkligen ogillar avsked mer än något annat och detta i kombination med att dessutom vara en extremt emotionell pers...

Av jeanette - 26 mars 2012 07:45

Söndagsångest är ett fenomen som jag aldrig riktigt förstått mig på. Söndagen känner jag istället är den enda dag i veckan då man är i fas med saker och ting. På söndagar har man ofta hunnit med de där måstena som man aldrig hinner eller orkar ta tag...

Ovido - Quiz & Flashcards